Informacja dla rodziców/opiekunów prawnych dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Lubań, zainteresowanych dowozem dzieci do przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i ośrodka umożliwiającego realizację obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w roku szkolnym 2014/2015.
Gmina Miejska Lubań zapewnia wszystkim dzieciom niepełnosprawnym zamieszkałym na terenie Gminy bezpłatny transport do najbliższego przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i ośrodka, w którym realizują obowiązek szkolny i obowiązek nauki oraz bezpłatną opiekę w czasie przewozu.
Podstawą zorganizowania bezpłatnego transportu i opieki jest art. 14a ust. 4 i art. 17 ust. 3a ustawy z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. Nr 256 z 2004 r., poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
W roku szkolnym 2014/2015 z dowozu mogą korzystać:
1) dzieci 5-letnie, realizujące obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu lub ośrodku;
2) dzieci w wieku powyżej 6 lat posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat;
3) dzieci realizujące obowiązek szkolny w szkole podstawowej i gimnazjum,
4) dzieci realizujące obowiązek nauki w szkole ponadgimnazjalnej (dotyczy uczniów z niepełnosprawnością ruchową, upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym) – nie dłużej jednak niż do ukończenia 21 roku życia;
5) dzieci i młodzież upośledzona umysłowo w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi uczęszczające do ośrodka umożliwiającego im realizację obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - nie dłużej jednak niż do ukończenia 25 roku życia.
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci niepełnosprawnych proszeni są w terminie do 20 sierpnia 2014 r. złożyć w Urzędzie Miasta Lubań przy ul. 7 Dywizji 14
1) wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego do szkoły;|
2) aktualne orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka;
3) aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności dziecka (dotyczy uczniów szkół ponadgimnazjalnych);
4) skierowanie dziecka do kształcenia specjalnego w danej placówce (dotyczy tylko szkół lub ośrodków specjalnych).
Dodatkowe informacje można uzyskać w Referacie Edukacji i Sportu przy ul. Mickiewicza 6, III p. (pokój nr 14).
Miejsce składania: Urząd Miasta Lubań, ul.7 Dywizji 14, Biuro Obsługi Interesanta (Ip.).
Uwagi:
1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
2. Umowy na zwrot kosztów dowozu ucznia przez rodzica/lub opiekuna prawnego są zawierane na zasadach określonych Zarządzeniem Burmistrza Miasta Lubań Nr 162/2014 z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie zasad zwrotu kosztów przejazdu rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych dzieci i uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do przedszkola, szkoły lub ośrodka umożliwiającego realizację rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w przypadku zapewnienia dowozu i opieki przez rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych.
Druki do pobrania (poniżej):
1.Wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego do szkoły
2. Oświadczenie
Zarządzenie Burmistrza Miasta Lubań Nr 162/2014 Burmistrza Miasta Lubań z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie zasad zwrotu kosztów przejazdu rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych dzieci i uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do przedszkola, szkoły lub ośrodka umożliwiającego realizację rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w przypadku zapewnienia dowozu i opieki przez rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych.