Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
09-07-2014

W lubańskim magistracie przeprowadzony został audyt systemu informatycznego. Wnioski były jasne, aby nadążyć za zmianami technologicznymi i potrzebami klientów, konieczne są zmiany.

Administracja publiczna realizuje koncepcję społeczeństwa informacyjnego, która polega na usprawnieniu obsługi obywatela i przedsiębiorcy oraz stworzeniu możliwości świadczenia usług drogą elektroniczną. Urząd Miasta Lubań również rozpoczął przystosowanie swoich usług do nowych standardów informatycznych i oczekiwań obywateli. Zmiany wynikają również z dostosowania się do Rozporządzenia Rady Ministrów Dz.U. 2012 poz. 526 w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Lubański magistrat po przeprowadzonym audycie na wdrożenie systemu informatycznego i pełną wymianę instalacji elektrycznej przeznaczy 500 tys. zł.


- Nowe technologie mają to do siebie, że szybko przestają być nowe. Dbanie o to, by nadążać za standardami jest ważne, zwłaszcza w urzędzie, ponieważ dobry przepływ informacji to lepsza obsługa mieszkańców miasta. Dzięki pełnej wymianie instalacji oraz zakupowi oprogramowań wzrośnie sprawność załatwiania spraw, bezpieczeństwo gromadzonych danych i efektywność wykorzystania zasobów urzędu – podkreśla Marzena Różańska Sekretarz Miasta Lubań. Zakup oprogramowania do elektronicznego systemu obiegu dokumentów (ESOD) połączonego z elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP, BIP oraz budowa portalu Cyfrowy Urząd, pozwoli na świadczenie usług publicznych przez internet. Komunikacja i wymiana dokumentów między obywatelem a urzędem odbywać się będzie poprzez formularze elektroniczne. Każdy obywatel, posiadający swój profil w Cyfrowym Urzędzie lub w systemie EPUAP udostępnionym przez MSWiA, będzie miał możliwość załatwienia swoich spraw, przy pomocy portalu, bez potrzeby udawania się do urzędu. Posiadanie elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją wciąż nie przekłada się na wyeliminowanie w urzędzie tradycyjnego obiegu dokumentów papierowych. Dokumenty będą przetwarzane w ramach tradycyjnego obiegu papierowego i w systemie elektronicznym. W Urzędzie Miasta Lubań zaplanowano również prace związane z modernizacją połączenia pomiędzy budynkami przy ul. 7 Dywizji 14 a ul. Mickiewicza 6 polegająca na budowie łącza światłowodowego. To przyszłościowe przedsięwzięcie, ponieważ będzie możliwość jego dalszej rozbudowy i wykorzystanie go do podłączenia wysokowydajnego internetu jednostkom UML oraz mieszkańcom – podsumowuje Marzena Różańska.
Wymianie podlegnie również serwer poczty elektronicznej z późniejszą możliwością udostępnienia jednostkom urzędu pod domeną luban.pl, lubań.pl lub miastoluban.pl. Niezbędna jest także modernizacja sprzętu komputerowego, gdyż urzędnicy administracyjni pracują na przestarzałych jednostkach opartych o wycofany system Windows XP. Już w tej chwili zakupiono zintegrowane rozwiązanie oparte o dedykowany sprzęt do wykonywania zautomatyzowanej kopii baz danych, autoryzacji użytkowników oraz zarządzania siecią w celu zwiększenia bezpieczeństwa przetwarzanych danych.

(ŁCR/UM)


Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...